SAVJETOVANJA SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU
Izvješće o provedenom savjetovanju sa zainteresiranom javnošću – Nacrt prijedloga Odluke o porezu na potrošnju i porezu na nekretnine
IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Odluke o porezu na potrošnju i porezu na nekretnine | |
Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 13. siječnja 2025. godine do dana 11. veljače 2025. godine | |
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo financije i javnu nabavu
|
|
Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Odluke o porezu na potrošnju i porezu na nekretnine
|
Redni broj |
Datum podnošenja dionika Na što se odnosi primjedba/ prijedlog |
Sadržaj primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
1. |
29. siječnja 2025., Srećko Peršić, nezavisni vijećnik u Općini Marčana
Primjedba se odnosi na svrstavanje naselja Marčana i Loborika u drugu zonu |
Podnositelj prijedloga ulaže primjedbu da se naselja Marčana i Loborika nalaze po koeficijentu (članak 8. navedenog Nacrta) zajedno s naseljima koja su bliže, odnosno gravitiraju moru, a to su Kavran, Krnica, Pavićini, Peruški-Išići, Rakalj i Šegotići. Predlaže da se Naselja Marčana i Loborika baš kao što su i njihova izdvojena područja, trebaju nalaziti u istom – NIŽEM razredu 3.45 eura. | Prijedlog se ne prihvaća iz razloga što prilikom izrade zoniranja naselja u Općini Marčana element blizine pojedinog naselja moru nije jedini kriteriji koji se uzimao u obzir. U obzir su se uzimali i drugi kriteriji kao izgrađenost i kvaliteta komunalne infrastrukture i komunalnu uređenost i opremljenost pojedinog naselja, kvaliteta prometnica i kvaliteta prometne povezanosti, blizina priključivanja na auto-cestu, blizina zračne luke, grada Pule i drugi elementi. |
2. | 10. veljače 2025. Ankica Doblanović, građanin- pojedinac
Primjedba se odnosi na jasnoću pojma stalnog stanovanja i obvezu poreznih obveznika za dostavu podataka poreznom tijelu.
|
Podnositeljica prijedloga smatra da je pojam STALO STANOVANJE potrebno bolje razjasniti, a vezano uz izuzeće od plaćanja poreza na nekretnine. Što se podrazumijeva pod stalnim stanovanjem? Daje primjere: „Vlasnik nekretnine (koja mu je jedina) ljeti seli na neku drugu lokaciju, te prostor – stan u kojem inače živi iznajmljuje, ponekad i kao KUĆU ZA ODMOR, čime dolazi do prekida u kontinuitetu njegovog stalnog stanovanja. Po mom dubokom uvjerenju taj bi vlasnik nekretnine također trebao plaćati porez.
Slična je stvar kod vlasnika koji imaju obiteljsku kuću (kao jedinu nekretninu) sa više stanbenih jedinica; u jednoj živi, a ostale (ponekad je tu riječ i o 5-6 manjih stanbenih jedinica) iznajmljuje uz uredno provedenu kategorizaciju. …….itd. Moje je mišljenje da bi se, kad je već uveden, porez na nekretnine trebao plaćati za sve one obiteljske kuće koje imaju više od JEDNE STANBENE JEDINICE, odnosno sve one građevine koje nisu, prema terminologiji iz PPUO jednoobiteljske. Drugi komentar odnosi se na potrebu dostavljanja podataka poreznog obveznika. Smatra da općina zasigurno raspolaže podacima o nekretninama građana koje su izgrađene na području općine, te smatra da bi se taj članak trebao izbrisati. Nastavlja da ne postoji nikakva sankciona premisa kojoj vlasnik podliježe ukoliko podatke ne dostavi. |
Prijedlog se ne prihvaća iz razloga što je predstavničko tijelo JLS ovlašteno i dužno svojom odlukom, utvrditi visinu poreza. Svi ostali elementi koje podnositeljica prijedloga navodi, propisani su propisom višeg reda. Prema članku 20. Zakona o lokalnim porezima („Narodne novine“ br. 115/16., 101/17., 114/22., 114/23. i 152/24.), jedinice lokalne samouprave dužne su uvesti porez na nekretnine. U članku 25. Zakona o lokalnim porezima propisano je tko je obveznik plaćanja poreza na nekretnine, kad nastaje obveza plaćanja poreza na nekretnine za novoizgrađene objekte i da obveza plaćanja poreza s osnove obavljanja djelatnosti iznajmljivanja nema utjecaja na obvezu plaćanja poreza na nekretnine.
U članku 26. Zakona o lokalnim porezima propisano je da se porez na nekretnine plaća godišnje i propisan je raspon poreza na nekretnine u EUR/m2 u okviru kojega predstavnička tijela JLS mogu utvrditi visinu obveze. Također, propisano je u odnosu na koje kriterije predstavnička tijela JLS mogu utvrditi visinu obveze. U članku 27., stavku 1. Zakona o lokalnim porezima propisano je u kojim slučajevima se porez na nekretnine ne plaća, a u stavku 3. istog članka propisana je obveza dokazivanja činjenice stalnog stanovanja od strane poreznog obveznika, a u stavku 7. obveza poreznog obveznika dokazati da je onemogućena stambena namjena nekretnine. U članku 49.a Zakona o lokalnim porezima propisana je obveza poreznog obveznika da poreznom tijelu prijavi podatke bitne za utvrđivanje obveze plaćanja, a u članku 49.b obveza poreznog tijela i JLS-e o razmjeni podataka. Predstavničko tijelo JLS ovlašteno je, dakle, odlukom, utvrditi visinu poreza. Svi ostali elementi koje podnositeljica prijedloga navodi, propisani su propisom višeg reda. |
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja pristigle su dvije primjedbe/prijedloga zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Odluke o porezu na potrošnju i porezu na nekretnine, od kojih niti jedna nije prihvaćena.
|
Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove |
Datum Izvješća: 12.02.2025. |