SAVJETOVANJA SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU
Izvješća o provedenim savjetovanjima s javnošću
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Proračuna Općine Marčana za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo financije i javnu nabavu
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Proračuna Općine Marčana za 2026. godinu
|
| Redni broj |
Datum podnošenja dionika Na što se odnosi primjedba/ prijedlog |
Sadržaj primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
| / | / | / | / |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Proračuna Općine Marčana za 2026. godinu
|
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove |
| Datum Izvješća: 15.12.2025. |
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Odluke o izvršavanju Proračuna Općine Marčana za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Odluke o izvršavanju Proračuna Općine Marčana za 2026. godinu |
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
/ |
/ |
/ |
/ |
/ |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Odluke o izvršavanju Proračuna Općine Marčana za 2026. godinu
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa građenja komunalne infrastrukture za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za prostorno planiranje, zaštitu okoliša, komunalno gospodarstvo i izgradnju
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa građenja komunalne infrastrukture za 2026. godinu
|
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
| / | / | / | / | / |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Programa građenja komunalne infrastrukture za 2026. godinu.
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za prostorno planiranje, zaštitu okoliša, komunalno gospodarstvo i izgradnju
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2026. godinu
|
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
/ |
/ |
/ |
/ |
/ |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2026. godinu
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za prostorno planiranje, zaštitu okoliša, komunalno gospodarstvo i izgradnju
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada za 2026. godinu |
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
/ |
/ |
/ |
/ |
/ |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Programa korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada za 2026. godinu |
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa mjera poticanja razvoja malog i srednjeg poduzetništva na području Općine Marčana za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa mjera poticanja razvoja malog i srednjeg poduzetništva na području Općine Marčana za 2026. godinu |
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
/ |
/ |
/ |
/ |
/ |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Programa mjera poticanja razvoja malog i srednjeg poduzetništva na području Općine Marčana za 2026. godinu
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | ||||
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u socijalnoj skrbi i zdravstvu za 2026. godinu
|
||||
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | ||||
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | ||||
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
||||
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa javnih potreba u socijalnoj skrbi i zdravstvu za 2025. godinu.
|
|||
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
| / | / | / | / | / |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u socijalnoj skrbi i zdravstvu za 2026. godinu.
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u djelatnosti predškolskog odgoja za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa javnih potreba u djelatnosti predškolskog odgoja za 2026. godinu
|
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Sadržaj primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
1. |
Sudionik nije dao privolu za objavu imena i obrasca savjetovanja | Prijedlog se odnosi na visinu sredstava za sufinanciranje troškova uključivanja djece s prebivalištem na području Općine Marčana čija oba roditelja imaju prebivalište na području Općine Marčana u predškolske ustanove u Gradu Puli, te na promjenu modela sufinanciranja predškolskog programa za djecu s prebivalištem na području Općine Marčana | PRIJDELOG SE DJELOMIČNO PRIHVAĆA
Model sufinanciranja predškolskog programa za djecu s prebivalištem na području Općine Marčana nije moguće promijeniti, budući da se radi o standardnom modelu sufinanciranja polaska djece u ustanove za predškolski odgoj, koji prakticiraju, praktično sve JLS. Što se tiče, predviđenih sredstava za sufinanciranje polaska djece u predškolske ustanove kojih su osnivači privatne osobe i/ili druge JLS, ona se povećavaju s prvotno planiranih 260,00 EUR mjesečno po djetetu, na 290,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 10-satni program, te s prvotno planiranih 167,00 EUR na 187,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 6-satni program. |
| 2. | Vesna Ušić ravnateljica DV Pinokio Loborika | Subvencija predškolske ustanove,
20 obitelji direktno (polaznika vrtića) indirektno 60 -90 obitelji (u drugim privatnim vrtićima) Poštovani, ovim putem obavještavamo Vas da je, zbog značajnog porasta troškova poslovanja u 2026. godini, donesena odluka o nužnom povećanju ekonomske cijene programa predškolskog odgoja u našem vrtiću. Povećanje je rezultat višestrukog rasta ulaznih troškova, uključujući obvezu usklađivanja plaća zaposlenika s važećim zakonskim propisima, porast cijena energenata, prehrane i potrošnog materijala, kao i ulaganja u didaktičku opremu i poticajno okruženje za djecu. Unatoč navedenim okolnostima, Općina Marčana za 2026. godinu nije predvidjela povećanje svoje subvencije za predškolski odgoj. Time se odstupa od prakse većine jedinica lokalne samouprave u kojima djeluju privatni vrtići, koje su u aktualnom razdoblju povećale iznose subvencija upravo kako bi ublažile financijski pritisak na roditelje i osigurale stabilnost pružatelja usluge. Dječji vrtić Pinokio obavijestio je roditelje o podizanju ekonomske cijene na 470,00 eura, što znači da će roditelji plaćati 210,00 eura mjesečno. I s ovim podizanjem ekonomske cijene i nadalje ćemo biti u zaostatku za drugim Vrtićima, s obzirom da su oni tijekom 2025. godine dosegnuli ekonomsku cijenu do iznosa od 520,00 eura (privatni vrtići u Fažani, Vodnjanu, Puli), bilo da su im isplaćivane subvencije ili dodatno materijalni troškovi. Uz napomenu da su njihove JLS znatno povećale iznose subvencija kako bi rasteretili roditelje plaćanja znatno više cijene. Ističemo da izostanak povećanja općinske subvencije dovodi do toga da se cjelokupni teret porasta troškova prenosi na roditelje korisnike, što smatramo neodrživim i nepovoljnim za obitelji na području Općine Marčana, a imaju djecu smještenu u Dječjem vrtiću Pinokio (Loborika, Pavićini, Šegotići, Marčana). Predškolski odgoj predstavlja zakonom definiranu djelatnost od posebnog interesa, a osiguravanje njegove dostupnosti i kvalitete zahtijeva partnerski odnos između osnivača i jedinice lokalne samouprave. Sukladno navedenom, molimo Općinu Marčana da preispita postojeću odluku te razmotri mogućnost povećanja subvencije kako bi se: – osigurala financijska održivost programa, – zadržala postojeća kvaliteta odgojno-obrazovnog rada, – omogućili adekvatne osobne dohotke djelatnika, – spriječio prekomjeran porast participacije roditelja,… S obzirom da je više od 50% djece iz Općine i dalje smješteno u privatne vrtiće, s područja Loborike gotovo 90% djece smješteno u privatne Ustanove, iz razloga jer roditelji niti nemaju mogućnost odabira općinskog vrtića smatram da bi se trebala od strane Općine iskazati veća osjetljivost za roditelje i pronaći rješenje kako cjelokupno povećanje cijene ne bi bilo isključivo na teret roditelja. Poznati nam je stav Načelnika da je Loborika blizu Pule i da roditelji mogu potražiti smještaj u pulskim vrtićima, ali mislim da je to mišljenje rezultat nepoznavanja situacije s upisnim mjestima u vrtićima. Danas je gotovo nemoguće pronaći smještaj za dijete u bilo kojem vrtiću, od 2026. i uvođenja besplatnih vrtića za građane Pule ta će se situacija znatno pogoršati. Iskreno vjerujem da ćete svoju Odluku ponovno razmotriti i povećati uznos subvencije, bojim se da ćete se vrlo skoro ovakvim odnosom prema roditeljima koji i nemaju drugi izbor dovesti u situaciju iz koja će vam zadati puno veće brige od samog podizanja iznosa subvencije, jer glasno se priča da se djeca iz Općine Marčana više neće smijeti ( Odluka Gradonačelnika Pule), a ni htjeti (niska subvencija) primati u pulske vrtiće. |
PRIJEDLOG SE PRIHVAĆA
Predviđena sredstva za sufinanciranje polaska djece u predškolske ustanove kojih su osnivači privatne osobe i/ili druge JLS povećavaju s prvotno planiranih 260,00 EUR mjesečno po djetetu, na 290,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 10-satni program, te s prvotno planiranih 167,00 EUR na 187,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 6-satni program. Općina Marčana ulaže značajna sredstva u program predškolskog odgoja za djecu s područja Općine Marčana i već duže razdoblje nalazi se na vrhu popisa JLS, ne samo južne Istre, po visini subvencije za djecu koja polaze predškolske ustanove bilo privatnih osnivača, bio da su im druge JLS osnivači. Općina Marčana je itekako svjesna općeg trenda porasta cijena, pa samim time i ulaznih troškova poslovanja dječjih vrtića. Činjenica je, međutim, da predškolskih ustanova u privatnom i javnom vlasništvu ima različitih (naravno govori se o onima koji zadovoljavaju propisane uvjete rada), što se modela poslovanja tiče (od vlasništva, starosti i cijene prostora, opreme, načina financiranja, upravljanja troškovima, kriterija izbora dobavljača, politike cijena, korištenja subvencija i dr.), te je u svakom pojedinom slučaju izračun ekonomske cijene usluge različit i to značajno (npr. ekonomska cijena dječjih vrtića u Puli za 2026. planirana je za više od 80,00 EUR nižom od ekonomske cijene DV Pinokio. Jedinica lokalne samouprave nije, međutim, u mogućnosti za svaku predškolsku ustanovu utvrditi zasebnu visinu subvencije. S druge strane općina je dužna brinuti i o kapacitetu i mogućnostima općinskog proračuna i o mnogim drugim javnim potrebama pored predškolskog odgoja. Razvidno je da se Općina Marčana po stupnju gospodarskog razvoja i kapacitetu općinskog proračuna ne može mjeriti s Gradom Pulom, no ipak, povećanjem doprinosa roditelja djece čija djeca pohađaju DV Vrtuljak Marčana i povećanjem subvencije za djecu koja pohađaju ostale vrtiće, dovodi u podjednak položaj roditelje, u najvećoj mogućoj mjeri. Općini Marčana nije poznata odluka Gradonačelnika Pule, temeljem koje se djeca s područja Općine Marčana ne bi primala u vrtiće kojima je osnivač Grad Pula i smatra da diskriminacije te vrste ne bi bila zakonita. |
| 3. | Margareti Pejić | Povećanje ekonomske cijene vrtića
Poštovani, kao roditelji djece predškolskog uzrasta želimo izraziti svoje neslaganje s najavljenim povećanjem cijene vrtića te nedostatnom subvencijom Općine Marčana za 2026. godinu. Smatramo da je neprihvatljivo da teret povećanja cijena u potpunosti pada na roditelje, osobito u vremenu kada su troškovi života već značajno porasli. Druge jedinice lokalne samouprave (npr. Grad Pula te općine Fažana i Vodnjan) aktivno rade na povećanju subvencija kako bi rasteretile roditelje i osigurale dostupnost predškolskog odgoja, Općina Marčana i dalje ima među najnižim subvencijama u regiji. Želimo naglasiti da smo mi roditelji iznimno zadovoljni radom Dječjeg vrtića Pinokio u Loborici, kao i predanošću, toplinom i profesionalnošću odgajateljica te ostalog osoblja. Upravo zbog toga smatramo da predškolski odgoj mora biti dostupan što većem broju djece, a to je moguće jedino uz adekvatnu subvenciju Općine koja prati realne troškove i potpuno priznaje vrijednost njihovog rada. Djeca su temelj naše zajednice, a ulaganje u njihovo obrazovanje i odgoj ulaganje je u budućnost Općine. Bez djece realno nema ni općine. Povećanje cijena vrtića bez proporcionalnog povećanja subvencija stavlja roditelje u sve teži položaj i stvara neravnopravnost između obitelji iz različitih općina i grada Pule. Očekujemo i molimo da Općina Marčana preispita svoju odluku te uskladi subvenciju barem na razinu subvencija susjednih općina i Grada Pule. Time bi se rasteretile obitelji, potaknula demografska stabilnost, potvrdila briga za djecu i roditelje te zadržala visoka razina kvalitete odgojnog rada koju vrtić već pruža. Vjerujemo da Općina može i treba pokazati veću odgovornost prema svojim najmlađim stanovnicima i njihovim obiteljima kako ne bi postali najugroženiji u vlastitoj Općini. |
PRIJEDLOG SE PRIHVAĆA
Predviđena sredstva za sufinanciranje polaska djece u predškolske ustanove kojih su osnivači privatne osobe i/ili druge JLS povećavaju s prvotno planiranih 260,00 EUR mjesečno po djetetu, na 290,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 10-satni program, te s prvotno planiranih 167,00 EUR na 187,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 6-satni program. Općina Marčana je itekako svjesna općeg trenda porasta cijena, pa samim time i ulaznih troškova poslovanja dječjih vrtića. Činjenica je, međutim, da predškolskih ustanova u privatnom i javnom vlasništvu ima različitih (naravno govori se o onima koji zadovoljavaju propisane uvjete rada), što se modela poslovanja tiče (od vlasništva, starosti i cijene prostora, opreme, načina financiranja, upravljanja troškovima, kriterija izbora dobavljača, politike cijena, korištenja subvencija i dr.), te je u svakom pojedinom slučaju izračun ekonomske cijene usluge različit i to značajno. Jedinica lokalne samouprave nije, međutim, u mogućnosti za svaku predškolsku ustanovu utvrditi zasebnu visinu subvencije. Usvojenim povećanjem subvencije Općina Marčana, u okviru svojih proračunskih mogućnosti, olakšava roditeljima teret porasta cijene vrtića, te ostaje pri vrhu JLS, po visini subvencije. Primjerice, roditelji djece s područja Općine Marčana čija djeca pohađaju DV Vrtuljak Marčana i vrtiće kojima je osnivač Grad Pula plaćati će od 01.01.2026. mjesečno, praktično, isti iznos. |
| 4. | Lorena Banko, ravnateljica DV Dugin svijet Pula | Prijedlog hitnog povećanja subvencije za djecu, korisnike iz općine Marčana
Prijedlog uvođenja financijskog dodatka subvencije za korisnike dječjeg doplatka i za korisnike koje upisuju dvoje ili više djece iz obitelji u istu predškolsku ustanovu Trenutna subvencija općine Marčana iznosi 260 Eur a trenutna subencija grada Pula iznosi 285 Eur. Grad Pula umanjuje roditeljsku cijenu i korisnika sa više djece kao i svim korisnicima koje stječu pravo na dječji doplatak. Najavljenao je povećanje subvencije Grada Pula s 285 Eur na 397,58 Eura od 1. Siječnja 2026. Godine uvođenjem besplatnih vrtića (osnovnog vrtićkog programa) za sve korisnike grada Pula. Samim time ekonomska cijena naše ustanove sa dodatnim obogaćenim sadržajima od 1. Siječnja 2026. iznositi će 485 Eur. |
PRIJEDOG SE DJELOMIČNO PRIHVAĆA
Ne prihvaća se prijedlog uvođenja financijskog dodatka subvencije za korisnike koji upisuju dvoje ili više djece iz obitelji u istu predškolsku ustanovu iz razloga što bi to bilo diskriminatorno u odnosu na obitelji koje više djece upisuju u različite predškolske ustanove. Općina Marčana, temeljem Odluke o socijalnoj skrbi već snosi dio troškova koji su dužni snositi roditelji za korisnike dječjeg doplatka i to u visini 100%, 50% i 40%, u ovisnosti o visini prosječnog mjesečnog dohotka po članu kućanstva u odnosu na proračunsku osnovicu. Prijedlog za povećanje mjesečne subvencije prihvaća se, te se predviđena sredstva za sufinanciranje polaska djece u predškolske ustanove kojih su osnivači privatne osobe i/ili druge JLS povećavaju s prvotno planiranih 260,00 EUR mjesečno po djetetu, na 290,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 10-satni program, te s prvotno planiranih 167,00 EUR na 187,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 6-satni program. Usvojenim povećanjem subvencije Općina Marčana, u okviru svojih proračunskih mogućnosti, olakšava roditeljima teret porasta cijene vrtića, te ostaje pri vrhu JLS, po visini subvencije. Primjerice, roditelji djece s područja Općine Marčana čija djeca pohađaju DV Vrtuljak Marčana i vrtiće kojima je osnivač Grad Pula plaćati će od 01.01.2026. mjesečno, praktično, isti iznos. Također, sadašnja visina subvencije od 260,00 EUR mjesečno, znatno je relativno viša, od one Grada Pule u visini od 285,00 EUR mjesečno, uzme li se u obzir gospodarska snaga i kapacitet proračuna Općine Marčana i Grada Pule. |
| 5. | Sanel Botonjić | Subvencija za financiranje troškova predškolskog odgoja
Troškovi financiranja predškolskog odgoja predstavljaju značajni financijski teret za mnoge obitelji. Stoga tražimo povećanje subvencije troškova, ili, idealno, uvođenje besplatnog vrtića po uzoru na Grad Pulu. Ova mjera bi značajno olakšala financijsku situaciju brojnim obiteljima. Vjerujemo da bi ovakvo rješenje bilo od velike koristi z anašu zajednicu te vas pozivamo da ozbiljno razmotrite naš zahtjev. |
PRIJEDOG SE DJELOMIČNO PRIHVAĆA
Prijedlog za uvođenje besplatnog vrtića po uzoru na Grad Pulu, nažalost nije moguće prihvatiti iz razloga što Općina Marčana nema takav fiskalni kapacitet, no, u okviru svojih proračunskih mogućnosti, Općina Marčana čini sve da roditeljima djece olakša financijski teret predškolskog odgoja. Već i sadašnja visina subvencije od 260,00 EUR mjesečno, znatno je relativno viša, od one Grada Pule u visini od 285,00 EUR mjesečno, uzme li se u obzir gospodarska snaga i kapacitet proračuna Općine Marčana i Grada Pule. Prijedlog za povećanje mjesečne subvencije se prihvaća, te se predviđena sredstva za sufinanciranje polaska djece u predškolske ustanove kojih su osnivači privatne osobe i/ili druge JLS povećavaju s prvotno planiranih 260,00 EUR mjesečno po djetetu, na 290,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 10-satni program, te s prvotno planiranih 167,00 EUR na 187,00 EUR mjesečno po djetetu za djecu vrtićke i jasličke dobi koja polaze 6-satni program. |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja pristiglo je 5 primjedbi/ prijedloga koja se odnosi na predmetni Program i to: predlagatelja koji nije dao privolu da se obrazac savjetovanja s imenom sudionika savjetovanja objavi na web stranici Općine Marčana 04.12.2025., Vesne Ušić ravnateljice DV Pinokio Loborika 11.12.2025., Margareti Pejić roditelj djeteta polaznika DV Pinoko Loborika, 11.12.2025., Lorene Banko ravnateljice DV Dugin svijet Pula 12.12.2025. i Sanela Botonjića roditelja djeteta polaznika DV Dugin svijet, koje su sve u potpunosti ili djelomično prihvaćene.
|
|||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | |||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | |||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u školstvu za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
| Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa javnih potreba u školstvu za 2026. godinu |
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
/ |
/ |
/ |
/ |
/ |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u školstvu za 2026. godinu
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u kulturi za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
| Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa javnih potreba u kulturi za 2026. godinu |
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
/ |
/ |
/ |
/ |
/ |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u kulturi za 2026. godinu
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |||
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u sportu za 2026. godinu | |||
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |||
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |||
| Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
|||
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa javnih potreba u sportu za 2026. godinu | ||
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
1 |
Nogometni klub Marčana, Marčana 158, Marčaa |
Prijedlog na članak 3.
Predlažemo da se dodavanjem nove točke u članak 3. osiguraju sredstva za nabavu i postavljanje LED reflektora na glavnom nogometnom igralištu u Marčani na postojeće stupove, u iznosu od 7.800,00 EUR. Postavljanje LED reflektora omogućilo bi: – korištenje glavnog igrališta u večernjim satima za sve uzraste i kategorije sportaša, s posebnim naglaskom na djecu i mlade čiji se školski raspored često proteže do kasnijih poslijepodnevnih sati; – odigravanje utakmica mlađih kategorija tijekom tjedna, što roditeljima olakšava organizaciju obaveza i omogućuje slobodan vikend; – organizaciju turnira za djecu u ljetnim mjesecima; – povećanje sigurnosti igrača na terenu i gledatelja na tribinama; – veću funkcionalnost, sigurnost i dostupnost igrališta, čime se doprinosi razvoju sporta i kvaliteti života u lokalnoj zajednici; – ekološku i energetsku učinkovitost zahvaljujući modernim LED reflektorima koji troše manje energije, traju duže i štite okoliš. Dodatne napomene: – trenutni reflektori nisu dostatni za kvalitetno osvjetljenje cijelog igrališta, njihova snaga i pokrivenost ne osiguravaju ravnomjernu rasvjetu, što rezultira slabo osvijetljenim dijelovima terena; – postojeći reflektori nisu LED tehnologije, što dovodi do manje energetske učinkovitosti, slabije kvalitete svjetla i većih troškova; – u dogledno vrijeme postojeći reflektori mogli bi se prenamijeniti za osvjetljenje planiranog pomoćnog igrališta; – predloženi LED reflektori dolaze s jamstvom u trajanju od 5 godina, čime se dodatno osigurava dugotrajnost ulaganja i smanjuju budući troškovi održavanja; – klub je zaprimio ponudu prema kojoj ukupni trošak nabave 24 LED reflektora iznosi 7.800,00 EUR (s PDV-om). Podredno predlažemo, da ukoliko ne budu iskorištena sva sredstva namijenjena za pomoćno igralište (koji prijedlog podržavamo), da se preostali neiskorišteni iznos usmjeri za nabavu i postavljanje LED reflektora na glavno igralište. Uz moderno osvjetljenje, sportski kompleks u Marčani zasjao bi u punom sjaju, što bi dodatno obogatilo život lokalne zajednice. |
PRIJEDLGO SE NE PRIHVAĆA
U ovome trenutku prijedlog postavljanja LED reflektora nije moguće prihvatiti, radi proračunskih ograničenja. Općina Marčana, svjesna značaja sporta, ulaže znatna proračunska sredstava u program javnih potreba u sportu, kako sportskim klubovima, članovima sportske zajednice za programe, prema pojedinačnim zahtjevima sportaša individualaca, tako i ulaganjima u režijske troškove, tekuće održavanje sportskih terena, a i ulaganjima u investicijsko održavanje i rekonstrukciju i nadogradnju postojećih terena i objekata. Općina Marčana smatra prijedlog osvjetljavanja igrališta LED reflektorima dobrim, kako sa stajališta kvalitete i uporabivosti igrališta, tako i sa ekološkog stajališta, te će, u ovisnosti o dinamici drugih projekata planiranih na nogometnom igralištu u Marčani tijekom 2026. godine, svakako nastojati da se prijedlog nađe na jednom od rebalansa proračuna tijekom 2026. godine. |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja na Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u sportu za 2026. godinu pristigla je jedna primjedba/prijedlog i to dana 13. prosinca 2025. godine od strane Nogometnog kluba Marčana, koja se ne prihvaća.
|
|||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | |||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | |||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |||
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u sportu za 2026. godinu | |||
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |||
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |||
| Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
|||
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa javnih potreba u sportu za 2026. godinu | ||
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
1 |
Nogometni klub Marčana, Marčana 158, Marčaa |
Prijedlog na članak 3.
Predlažemo da se dodavanjem nove točke u članak 3. osiguraju sredstva za nabavu i postavljanje LED reflektora na glavnom nogometnom igralištu u Marčani na postojeće stupove, u iznosu od 7.800,00 EUR. Postavljanje LED reflektora omogućilo bi: – korištenje glavnog igrališta u večernjim satima za sve uzraste i kategorije sportaša, s posebnim naglaskom na djecu i mlade čiji se školski raspored često proteže do kasnijih poslijepodnevnih sati; – odigravanje utakmica mlađih kategorija tijekom tjedna, što roditeljima olakšava organizaciju obaveza i omogućuje slobodan vikend; – organizaciju turnira za djecu u ljetnim mjesecima; – povećanje sigurnosti igrača na terenu i gledatelja na tribinama; – veću funkcionalnost, sigurnost i dostupnost igrališta, čime se doprinosi razvoju sporta i kvaliteti života u lokalnoj zajednici; – ekološku i energetsku učinkovitost zahvaljujući modernim LED reflektorima koji troše manje energije, traju duže i štite okoliš. Dodatne napomene: – trenutni reflektori nisu dostatni za kvalitetno osvjetljenje cijelog igrališta, njihova snaga i pokrivenost ne osiguravaju ravnomjernu rasvjetu, što rezultira slabo osvijetljenim dijelovima terena; – postojeći reflektori nisu LED tehnologije, što dovodi do manje energetske učinkovitosti, slabije kvalitete svjetla i većih troškova; – u dogledno vrijeme postojeći reflektori mogli bi se prenamijeniti za osvjetljenje planiranog pomoćnog igrališta; – predloženi LED reflektori dolaze s jamstvom u trajanju od 5 godina, čime se dodatno osigurava dugotrajnost ulaganja i smanjuju budući troškovi održavanja; – klub je zaprimio ponudu prema kojoj ukupni trošak nabave 24 LED reflektora iznosi 7.800,00 EUR (s PDV-om). Podredno predlažemo, da ukoliko ne budu iskorištena sva sredstva namijenjena za pomoćno igralište (koji prijedlog podržavamo), da se preostali neiskorišteni iznos usmjeri za nabavu i postavljanje LED reflektora na glavno igralište. Uz moderno osvjetljenje, sportski kompleks u Marčani zasjao bi u punom sjaju, što bi dodatno obogatilo život lokalne zajednice. |
PRIJEDLGO SE NE PRIHVAĆA
U ovome trenutku prijedlog postavljanja LED reflektora nije moguće prihvatiti, radi proračunskih ograničenja. Općina Marčana, svjesna značaja sporta, ulaže znatna proračunska sredstava u program javnih potreba u sportu, kako sportskim klubovima, članovima sportske zajednice za programe, prema pojedinačnim zahtjevima sportaša individualaca, tako i ulaganjima u režijske troškove, tekuće održavanje sportskih terena, a i ulaganjima u investicijsko održavanje i rekonstrukciju i nadogradnju postojećih terena i objekata. Općina Marčana smatra prijedlog osvjetljavanja igrališta LED reflektorima dobrim, kako sa stajališta kvalitete i uporabivosti igrališta, tako i sa ekološkog stajališta, te će, u ovisnosti o dinamici drugih projekata planiranih na nogometnom igralištu u Marčani tijekom 2026. godine, svakako nastojati da se prijedlog nađe na jednom od rebalansa proračuna tijekom 2026. godine. |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja na Nacrt prijedloga Programa javnih potreba u sportu za 2026. godinu pristigla je jedna primjedba/prijedlog i to dana 13. prosinca 2025. godine od strane Nogometnog kluba Marčana, koja se ne prihvaća.
|
|||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | |||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | |||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Programa javnih potreba koje se ostvaruju putem udruga civilnog društva za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za društvene djelatnosti, gospodarstvo, financije i javnu nabavu
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Programa javnih potreba koje se ostvaruju putem udruga civilnog društva za 2026. godinu
|
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
| / | / | / | / | / |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Programa javnih potreba koje se ostvaruju putem udruga civilnog društva za 2026. godinu
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
| IZVJEŠĆE O PROVEDENOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANOM JAVNOŠĆU | |
| Naziv akta o kojem je savjetovanje provedeno: Nacrt prijedloga Godišnjeg plana upravljanja imovinom u vlasništvu Općine Marčana za 2026. godinu | |
| Internetska stranica na kojoj je objavljeno savjetovanje: www.marcana.hr | |
| Vrijeme trajanja savjetovanja: Savjetovanje je provedeno u trajanju od 30 dana, odnosno od dana 15. studenoga 2025. godine do dana 14. prosinca 2025. godine | |
|
Naziv tijela koje provodi savjetovanje: Upravni odjel za prostorno planiranje, zaštitu okoliša, komunalno gospodarstvo i izgradnju
|
|
| Cilj i glavne teme
savjetovanja |
Osnovni cilj savjetovanja bio je dobivanje povratnih informacija od zainteresirane javnosti u svezi rješenja predloženih u Nacrtu prijedloga Godišnjeg plana upravljanja imovinom u vlasništvu Općine Marčana za 2026. godinu
|
| Redni broj | Naziv dionika (pojedinac, organizacija, institucija) | Članak na koji se odnosi primjedba/ prijedlog | Tekst primjedbe/prijedloga | Prihvaćanje/ neprihvaćanje primjedbe ili prijedloga |
|
/ |
/ |
/ |
/ |
/ |
|
Zaključne napomene: U vremenu trajanja savjetovanja nije pristigla niti jedna primjedba/prijedlog zainteresirane javnosti na Nacrt prijedloga Godišnjeg plana upravljanja imovinom u vlasništvu Općine Marčana za 2026. godinu
|
||||
| Troškovi savjetovanja: Provedba javnog savjetovanja nije iziskivala dodatne financijske troškove | ||||
| Datum Izvješća: 15.12.2025. | ||||
Preuzimanje:
1. Izvjesce-o-provedenom-savjetovanju-s-javnoscu-Proracun-Opcine-Marcana-za-2026.-godinu
9. Izvjesce-o-provedenom-savjetovanju-s-javnoscu-Program-javnih-potreba-u-skolstvu-za-2026.-godinu
10. Izvjesce-o-provedenom-savjetovanju-s-javnoscu-Program-javnih-potreba-u-kulturi-za-2026.-godinu
11. Izvjesce-o-provedenom-savjetovanju-s-javnoscu-Program-javnih-potreba-u-sportu-za-2026.-godinu

